Všetci, ktorí pracujeme v spoločnosti Schindler, sa zaväzujeme dodržiavať najvyššie etické štandardy správania, ako z hľadiska profesijného, tak osobného. Tento záväzok sa vzťahuje na všetko zaobchádzanie so zákazníkmi, kolegami, obchodnými partnermi, konkurentmi či zástupcami štátnych i komunálnych inštitúcií.
Naša sieť Compliance je integrovaná do podnikateľskej štruktúry:
Group Compliance Officer má pracovisko vo Švajčiarsku. Pozícia Regional Compliance Officer je na plný úväzok obsadená vo všetkých našich regiónoch: Severná aj Južná Amerika, Čína, Ázia a Pacifik, Európa, Afrika, Stredný východ a India.
Area Compliance Officers podporujú Corporate Compliance tým, že koordinujú jednotlivé procesy v týchto krajinách: Latinská Amerika, Juhovýchodná Ázia, Japonsko a Kórea, Stredný východ a severná Afrika, Austrália a Nový Zéland.
V každej spoločnosti Schindler po celom svete pôsobí ako Local Compliance Officer jeden z vedúcich pracovníkov z právneho, finančného, personálneho oddelenia alebo z útvaru vnútorného auditu. Local Compliance Officer je v danej krajine vždy prvým kontaktom a na lokálnej úrovni koordinuje činnosti, ktoré sú v súlade s Etickým kódexom správania.
Jardine Schindler je spoločná organizácia v juhovýchodnej Ázii: miestny právny poradca pôsobí ako regionálny pracovník pre súlad s pravidlami pre 12 krajín regiónu.
Podporou dodržiavania etického kódexu sa naprieč naším koncernom aktívne zaoberá viac než 120 zamestnancov.
Delením sa o základné hodnoty a dodržiavaním z nich vyplývajúcich záväzkov sa však do splnenia nášho cieľa zapájajú všetci.
Program podporujúci uplatnenie etického kódexu v praxi a naprieč všetkými našimi aktivitami sme spustili v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia. Aby sme za všetkých okolností dosiahli správanie, ktoré bude v súlade s našimi záväzkami a s naším presvedčením, systematicky uplatňujeme koncepciu "Troch E".
Súčasťou vzdelávacej fázy programu sú procesy a aktivity, ktoré slúžia na rozširovanie povedomia a majú za cieľ predchádzať nevhodnému správaniu a prípadnému porušeniu základných pravidiel.
Zmyslom týchto aktivít je včas rozpoznať potenciálne riziká či varovné signály a reagovať na ne.
Ak máme podozrenie, že dochádza k porušovaniu pravidiel, vždy mu venujeme pozornosť. Pokiaľ sa potvrdí, okamžite prijímame nápravné opatrenia, a to vrátane sankcií voči zamestnancom, ktorí sa správania v rozpore s pravidlami dopustili.